Tuesday, September 2, 2014

跟著夢走系列 五- 我的爸爸媽媽

Dear Father and Mother,


I have been wanting to write this letter to you for a long time to express my love, admiration and gratitude ... Everyday day for the last two years, Father, you have been immersing yourself in your book writing.

Mother, you has been becomes the best assistant and editor for  Father's Project.

爸爸, 你是一個不折不扣跟著夢想走的人。在80歲的壽筵上,你向眾親戚朋友講出自己的夢想-你要出書,一本關於石油工業技術的書。在我和孩子的DREAM POSSIBLE 課程參觀時,你很有信心地告訴大家這個心願。

當時,我們都很擔心你的身體,你的背脊剛剛做了大手術,不適宜常坐。大量書寫書對你是一個很大挑戰。但你真的跟著夢走!每天都在克服困難,包括身體和記憶力的退化。抓緊每分每秒的看书和寫作。你這位老教授,當年的出版的技術著作,對中國石油工業和教育界做出顯著貢獻。現在,你又帶領行业里頂尖的技術人才,共同合作,一本將展現石油開採技術基礎和新發展的書就快出世。

媽媽, 你作為一位石油 大学的講師,来到香港,工作是技术总編輯。這次當擔了重要的拍檔,也是最佳拍檔。你們兩位“七、八十”後,在花甲年紀,繼續發揮自己的才能和潛能,在出書的最後階段,日夜奮戰,埋首校對、整理、編輯,不分假日週末。雖然他們身體都有毛病,但那種為夢想豁出去的精神,為我們後代做了最好的身教榜樣。

看着我们的父母活在當下,熱愛事業,熱愛生命,我深感驕傲和幸福。

回想我們姐弟的成長經歷,我們真的很幸運。我們就是在這樣的環境下,在一個完全沒有壓力,身教的家庭長大,你们一生都為理想而奮鬥,並真正享受其中。對我們影響深遠。我們也喜歡追求夢想,你们总是無條件的支持,給與我們無條件的愛。讓我們更有力量和信心!

從你们身上,我學习什麼叫做終身學習,享受生命。什麼叫  
Do what you dreams and and love what you do!

 從你们身上,我仍看可到三歲孩子的影子,那份對好奇 真。我也明白為什麼年齡在你們心靈从不曾留下痕迹。因為你们永遠活在當下,發夢、追夢……不懂什麼叫做失敗二字,只有成長!


爸爸, 你在參加我的工作坊後,告訴​​我,你經常發一個夢:在海裡探索,暢遊、潛水。

今天,這本書,經過大家的努力,無數個挨夜書寫,整理,校對,終於定稿, 完成寫書後,就會和媽媽一起,去馬爾代夫潛水, 繼續完成環遊世界的大夢!


Dear dad and mom,

I am really proud of you! I would like to dedicate a couple of Steve Jobs quotes to you and myself:

 Have the courage to follow your heart and intuition…they somehow already know what you truly want to become.”

 Stay hungry…Stay foolish.”

 Sometimes life hits you in the head with a brick. Don't lose faith.”

爸爸,媽媽,你們是我们成長路上的典範, 導師,我代表弟弟妹妹, 向你們致敬!雖然我們很少在一起,但我們的心永遠是連在一起的!





Dear parents,

You are my life inspiration,raising me up all the way to today. Here a song dedicating to you:

https://www.youtube.com/watch?v=Rkkw8RhH9ck

6-2-2015

p.s. My father is a dreamer, he wants to live to 100, travels around the world continuously and write a book. Now his book is going on well to finish. An excellent example of following dreams exactly...

No comments:

Post a Comment